معرفی برترین های جهان

معرفی جدیدترین و بهترین محصولات جهان

معرفی برترین های جهان

معرفی جدیدترین و بهترین محصولات جهان

برترین گوشی ها، جدیدترین اخبار، برترین های تکنولوژی

طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

هدفون های بی سیم اپل با نام ایرپاد برای اولین بار پس معرفی آیفون 7 در ماه اکتبر عرضه شده است. پس از عرضه ایرپاد سوالات بسیاری برای کاربران پیش آمده است که با خواندن این مقاله جواب تمامی سوالات خود را بدانید.

شرکت اپل هنگام عرضه ایرپاد پرو برای اولین بار جک 3.5 میلی متری را از گوشی های آیفون حذف کرد. این اقدام اپل جنجال برانگیز بود و سوالات و ابهامات زیادی را برای کاربران ایجاد کرد.

یکی از سیاست هایی که شرکت اپل را مصمم به حذف جک 3.5 میلی متری هدفون کرد مجبور کردن کاربران به استفاده کردن از هدفون های وایرلس بود و مدتی پس اعلام خبر حذف جک هدفون محصولات جدید خود به نام ایرپاد را معرفی کرد. کارشناسان فنی فروشگاه اینترنتی هکس استور با تحقیق و بررسی قصد دارند در این مقاله تا حدود زیادی سوالات کاربران را پاسخ داده و ابهامات را برطرف کنند.

 

سوالات متداول در مورد ایرپاد های اپل

 

ایرپاد (Airpods) چیست؟

ایرپاد یا همان Airpods یک هدفون بی سیم ساخت شرکت اپل است که به کمک بلوتوث به دیوایس شما متصل میشود و میتوانید برای مکالمه تماس، گوش دادن به موسیقی و ضبط با کیفیت بالا از آن استفاده کنید.

  • علی صمیمی
  • ۰
  • ۰

آنلاک فکتوری یا Factory Unlocked : گوش‌های آیفون به دو صورت لاک و آنلاک توسط شرکت اپل عرضه می‌شود. گوشی های لاک، فقط توسط سیم کارتی که از قبل درون گوشی قرار داده شده است قابل استفاده هستند و این موضوع فقط برای اپراتورهای کشور هایی که با کمپانی اپل قرارداد بسته اند اتفاق می‌افتد. اگر بخواهیم بیشتر توضیح بدهیم باید بگوییم که این گوشی ها روی یک سیم کارت لاک و قفل شده اند. اگر بخواهید گوشی شما با همه‌ی اپراتورها سازگاری داشته باشد میبایست نسخه آنلاک گوشی را تهیه کنید. پس برای استفاده گوشی در کشور ایران باید نسخه آنلاک فکتوری آیفون را تهیه کنید. در این نسخه هیچ سیمکارتی درون گوشی وجود ندارد و میتوان با تمامی اپراتور ها مچ شود. که به محض قراردادن سیم کارت، گوشی قابل به دریافت سیگنال میباشد.

آنلاک شده توسط اپراتور یا Operator Unlocked : ممکن است گوشی شما روی یک سیمکارت لاک باشد، اگر بخواهید گوشی را آنلاک کنید باید هزینه های مربوط به اپراتور را پرداخت و آن را با هر سیمکارت دلخواهی استفاده کنید. به گوشی هایی که با چنین روندی آنلاک میشوند اصطلاحا آنلاک شده توسط اپراتور میگویند. شایان به ذکر است که گوشی های آنلاک شده توسط اپراتور با آنلاک فکتوری هیچ تفاوتی برای مصرف کننده ندارد.

 

اپل آی‌دی یا Apple ID : اپل آی دی یا شناسه اپل، نوعی حساب کاربری مخصوص برای کاربران محصولات اپل است. کمپانی اپل برای حفظ حریم خصوصی و حق نشر محصولاتی که برای سیستم های عامل و پلتفرم های اپل عرضه می‌شود آن‌ها را برچسب‌گذاری می‌کند که هر شخص فقط بتواند با مشخصات شخصی خود آن را نصب کند. به بیان ساده، هر فرد جهت استفاده از محصولات اپل پس از خرید محصولات اپل میبایست یک اپل آی دی منحصر به فرد داشته باشد.

 IMEI : IMEIدر حقیقت مخفف عبارت International Mobile Equipment Identity یا همان شناسه بین المللی تجهیزات موبایل میباشد این کد برای هر دستگاه منحصر به فرد و دارای 14 رقم میباشد. اگر IMEI دیوایس شما 15 رقمی بود، رقم آخر جعت جلوگیری از جعل این کد درج شده است.

همچنین باید بگوییم که دو رقم اول این کد به کشور تولید کننده محصول اشاره داره و شش رقم بعدی هم نشانگر مدل دستگاهی است که شما از آن استفاده میکنید و این دو گروه از ارقام تشکیل اصطلاحی بنام TAC را میدهند. اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم باید بگوییم که اگر 8 رقم اولیه گوشی هایی که دارای مدل مشترکی هستند یکسان باشد، در یک کشور تولید شده اند.

شماره کارت مداری بین المللی یا ICCID : این کد با دستگاه آیفون شما هیچ ارتباطی ندارد بلکه ارتباط مسقیمی با سیم کارت درون جعبه آیفون دارد. در گوشی‌های لاک، به دلیل منحصر بودن استفاده گوشی به همان سیم کارت خاص، ICCID در پشت جعبه گوشی هک شده است. داشتن شناسه ICC ID در پشت جعبه گوشی آیفون به معنی آنلاک فکتوری نبودن یا سیم لاک بودن آن است که البته برای فروش قبلاً توسط اپراتور آنلاک شده و تفاوتی در مشخصات و کیفیت آن وجود ندارد.

  • علی صمیمی